vineri, 18 iulie 2014

„Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși”


      
 Bunele maniere
Sunt mândru de mama mea
Că m-a educat așa.
Când primesc o ciocolată,
„Mulțumesc” spun de îndată.

Și atunci cand vreau ceva,
Nu țip ca să mi se dea,
Eu mă duc tare sfios
Și rostesc: "Te rog frumos!"

Dacă mai gresesc cumva
Și-o supăr pe mama mea,
Merg și-o întreb rușinat:
"Mamico, zi-mi, m-ai iertat?"
                    Aurora Luchian Vaslui          


În această săptămână, luni și marți, 14 și 15 iulie, în cadrul Atelierului de vacanță „Invitație la educație” s-a desfășurat activitatea „Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși”. Copiii prezenți au învățat câteva reguli de bune maniere: salutul, punctualitatea, ținuta vestimentară, cum ne comportăm acasă, cum mâncăm, pe stadă, în mijloacele de transport în comun, la școală, în vizită, când avem musafiri, despre cadouri, în magazine, la cinematograf, la teatru, la spectacole și la expoziții, în excursii, în tren, în avion, cum să vorbim, la telefon, despre scrisori și corespondență, cum ne comportăm în anumite situații speciale etc. Am învățat să rostim cuvintele magice: „te rog”, „mulțumesc”, „cu plăcere”, „scuză-mă”, „nu, mulțumesc”, „aș putea oare...”, „bună, ce mai faci” etc. Tot pe aceasă temă le-am prezentat un film powerpoint și cărțile următoare: Poenaru Michiela - Cei șapte ani de acasă, Post Emily - Codul bunelor maniere pentru copii, Cechman Olivier - Savoir-vivre sau bunele maniere astăzi și Juozas Nekrosius - Bunele maniere.
„Bunele maniere, pe care le socotim ca fiind neînsemnate, sunt adesea tocmai criteriile după care oamenii ne judecă, în bine sau în rău.”
                              Jean de La Bruyere
                

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu