vineri, 16 ianuarie 2015

Eminescu și copiii




Album foto online de la activitate

„Îl sărbătorim în fiecare an pe Eminescu, îl sărbătorim chiar de două ori pe an, dar continuăm să rămânem descoperiți față de el. Cu oricâte reușite în cercetarea critică și istorică asupră-i, continuăm să fim vinovați în două privințe, în ce-l privește - întâi nu-l cunoaștem în întregime, apoi nu-l facem cunoscut altora în întregime, așa cum a fost.”  Constantin Noica

 Poetul național a fost sărbătorit la Biblioteca Județeană „Antim Ivireanul” Vâlcea.
În 15 ianuarie, ora 12.00, Sala de lectura a Bibliotecii Județene „Antim Ivireanul” Vâlcea a organizat activitatea  Eminescu şi copiii. Maria Melania Angheluș a susținut un moment literar despre viaţa şi opera poetului, este studentă a Universității Pitești, Facultatea de litere - anul trei, a fost interpretat de către elevi un  recital de poezii și cântece, a avut loc lectura poeziilor lui Eminescu și a fost vizitată expoziția de carte.
Au participat elevi de la: Școala Gimnazială Nr. 4, coordonați de prof. Cristina Diaconescu, director, Școala Gimnazială Colonie, coordonați de prof. Mihaela Miroiu, Școala Gimnazială Nr. 5, coordonați de prof. Lavinia Giurgiu.

Trecut-au anii...

Trecut-au anii ca nori lungi pe șesuri                     Să smulg un sunet din trecutul vieții,
Și niciodată n-or să vie iară,                                 Să fac, o, suflet, ca din nou să tremuri
Căci nu mă-ncântă azi cum mă mișcară                  Cu mâna mea în van pe liră lunec;
Povești și doine, ghicitori, eresuri,                         
                                                                            Pierdut e totu-n zarea tinereții
Ce fruntea-mi de copil o-nseninară,                      Și mută-i gura dulce-a altor vremuri,                   
Abia-nțelese, pline de-nțelesuri                             Iar timpul crește-n urma mea... mă-ntunec!
Cu-a tale umbre azi în van mă-npresuri,
O, ceas al tainei, asfințit de sară.                                              Mihai Eminescu (1883, decembrie)

                                                          

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu