marți, 18 februarie 2014

In Memoriam Ion Constantin Cotulbea



In Memoriam
Ion Constantin Cotulbea

Joi 13 februarie 2014 , ora 17.00, în Sala de Conferinţe a Bibliotecii Judeţene " AntimIvireanul " Vâlcea s-a desfăşurat acţiunea " Medalion Comemorativ Ion Constantin Cotulbea". Membrii Societăţi Culturale " Anton Pann " Vâlcea în colaborare cu Academia Olimpică Filiala Vâlcea, Biblioteca Judeţeană " Antim Ivireanul "- Secţiile Împrumut Carte pentru Adulţi şi Sala de Lectură au cinstit într-o manieră frumoasă şi aleasă memoria publicistului Ion Constantin Cotulbea. Un film PowerPoint realizat de Cristina Olteanu şi Irina Comănescu au readus în actualitate personalitatea unui membru marcant al Societăţi Culturale „Anton Pann” din Râmnicu Vâlcea.
Sensibil, cald, timid uneori, cu o inteligenţă sclipitoare, plin de talent în ale scrisului şi nu numai, sunt câteva dintre calităţile care au făcut ca Ion Constantin Cotulbea să fie chemat “acolo”. Deşi nu a dorit să tipărească o carte , versurile sale sunt de o sensibilitate aparte. Redăm o poezie care demonstrează talentul domnului Ion Cotulbea.


Ochii mei ( te ) simt

Când te văd pentru tine
ochii mei văd fiinţă,
Când te văd pentru mine
ochii mei văd dorinţă;
Când te-aud cum gândeşti
ochii mei văd ideea,
Când te-aud cum zâmbeşti
ochii mei văd femeia;
Când miros pasul tău
ochii mei sunt vioară,
Când miros semsul său
ochii mei se-nfioară;
Când te gust ca pe-un dar
ochii mei văd o floare,
Când te gust ca pe-un jar
ochii mei sunt dogoare;
Când alint tainic buza
ochii mei sunt un cântec,
Când ţi-alint aprig muza
ochii mei râd pe pântec;
Când te văd, când te-aud
ochii mei te privesc,
Când miros, când te gust
ochii mei te doresc;
Când te vreau pentru mine
gura mea cată sânul,
Când te vreau pentru tine
gura mea e veninul;
Când doresc gura mută
şi făptura-ţi divină
ochii mei te sărută,
ochii mei sunt lumină.

Rm.-Vâlcea, 2005- Ion Constantin Cotulbea


În amintirea unui mâine când azi va fi un ieri îndepărtat” , s-a ţinut un moment de reculegere.Au rostit alocuţiuni : Nicolae Dinescu – preşedintele Societăţii Culturale „ Anton Pann” , Nelu Barbu – scriitor , părintele Constantin Mănescu , Nicu Cismaru -jurnalist .

Zenovia Zamfir








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu